Sunday, December 28, 2008

MASYARAKAT CINA KUALA KRAU MULA BERUBAH

Oleh: Khalid AK

KUALA KRAU: 29 Dis 2008: Kedatangan YB Teresa Kok selaku Exco Kerajaan PAKATAN RAKYAT Selangor, juga Ahli Parlimen Seputih ke Kampung Paya Luas baru-baru ini telah berjaya menarik perhatian masyarakat Orang Cina di DUN Jenderak Kuala Krau.

Kedatangan ahli politik DAP itu menyampaikan ceramah dalam siri Ceramah Parti Keadilan Rakyat (PKR) dengan kerjasama PAS sebagai rakan dalam PAKATAN RAKYAT buat julung kalinya dapat menghimpunkan hampir 130 orang Cina di perkampungan Melayu hanya semata-mata untuk mendengar secara berdepan dengan tokoh yang banyak diperkatakan oleh media massa.

Bukan sahaja masyarakat Orang Melayu malahan masyarakat Orang Cina yang menghadiri ceramah tersebut juga berpuashati dengan penjelasan yang diberikan oleh YB Teresa Kok berthabit beberaspa isu mengenai Kerajaan Selangor dan juga diri beliau.

Beberapa orang yang ditemui selepas majlis tersebut juga berpuashati dengan sikap keharmonian rakyat yang tidak ada sentimen perkauman para hadirian seperti yang digembar gemburkan oleh pihak tertentu.

Majlis ceramah terhenti seketika kerana orang ramai berebut-rebut menerima hadiah dari YB Teresa Kok lencana dan pelekat 'Boikot Utusan' sebagai tanda protes terhadap media perdana tersebut dalam beberapa berita mengelirukan terutamanya berkaitan isu sehingga beliau ditahan ISA.

Difahamkan masyarakat Orang Cina terutamanya yang mendiami persekitaran Pekan Kuala Krau akan lebih banyak lagi menyertai parti-parti PAKATAN RAKYAT terutamanya PKR.

No comments:

Post a Comment