Wednesday, February 18, 2009

PENUBUHAN BIRO HAL EHWAL FELDA BHG KUALA KRAU

Oleh: Khalid AK

Felda Jenderak Utara: 19 Febuari 2009: Ahli-ahli Jawatankuasa PKR Bahagian Kuala Krau bersama Ahli Jawatankuasa AMK dan Wanita akan mengadakan mesyuarat penubuhan Biro Hal Ehwal Felda Bahagian PKR Kuala Krau pada 22. 02. 09 ini jam 5.00 petang di rumah Sdr Aliasyak di Felda Jenderak Utara ini.

Ahli-ahli PKR yang terdiri dari warga Felda dalam Bahagian Kuala Krau dijemput hadir sama di mesyuarat tersebut disamping individu yang berminat menyertai PKR dan menduduki jawatan kuasa yang akan dipilih dan dilantik nanti.

Demikian dijelaskan oleh Sdr. Azmi Zainon selaku Setiausaha PKR Bahagian Kuala Krau kepada wakil KKHP hari ini.

"Kita mahu seberapa ramai yang hadir untuk menubuhkan biro yang dianggap penting ini kerana dalam Bahagian Kuala Krau terdapat banyak kawasan-kawasan Felda terutamanya DUN Jengka sementara DUN Jenderak hanya 2 rancangan sahaja iaitu Felda Jenderak Utara dan Felda Jenderak Selatan.

Seterusnya Sdr. Azmi menyatakan, "berkemungkinan Sdr Haji Suhaimi Said selaku Ketua Bahagian tidak hadir atas nasihat doktor supaya beliau berehat, atas kesihatannya baru-baru ini namun penubuhan tersebut yang telah dirancang tetap diteruskan dengan kehadiran beberapa pimpinan Bahagian."

Sementara itu disebelah malamnya pula Biro Penerangan & Kebudayaan PKR Bahagian Kuala Krau akan mengadakan Mesyuarat Bulanannya yang pertama selepas Mesyuarat Agung Bahagian baru-baru ini.

Mesyuarat tersebut akan diadakan pada jam 9.00 malam, 22. 02. 09. bertempat di Pejabat PKR Bahagian Kuala Krau.

Nama-nama berikut adalah nama-nama yang telah dilantik dan dipilih sebagai Ahli Jawatankuasa Biro Penerangan & Kebudayaan PKR Bahagian Kuala Krau:

Pengerusi: Ab. Kadir Abd. Manap (Ketua Penerangan Bhg)
Tim. Pengerusi: Haji Suhaimi Said.
Naib Pengerusi: Mokhtar Yasin.
Setiausaha: Azmi Zainun.
Pen. Setiausaha: Zaidi Omar.

Ahli Jawatankuasa:

1) Mohd Nor A Bakar
2) Abd Razak Hussin
3) Razak Mohamad
4) Abd. Manan Hassan
5) Hendon Jaafar
6) Srinivasan
7) Hassan Azhari
8) Aliasyak Idris
9) Anita Karim
10) Norhayati Ghani
11) Fauzi Nordin
12) Fauzi Pomen
13) Shafie Yaman
14) Kim Kassim
15) Ketua & Setiausaha AMK Bahagian
16) Ketua & Setiausaha Wanita Bahagian
17) Semua Ketua Penerangan AMK/Wanita
18) Semua Ketua Penerangan Cawangan.

Mesyuarat tersebut akan membincangkan beberapa program yang telah disusun untuk dilaksanakan serta merancang beberapa program berkaitan dengan penerangan dan kebudayaan di Bahagian Kuala Krau.

"Semuanya yang berkaitan diminta hadir pada kedua-dua mesyuarat tersebut untuk kemajuan parti disamping mendapat sedikit sebanyak isu semasa," jelas Sdr. Azmi lagi.

No comments:

Post a Comment